Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ερμηνεία ζωής του Γκάρι Ολντμαν στο «Darkest Hour»

Για τον άνθρωπο Ουίνστον Τσόρτσιλ θα μπορούσαν να γραφούν τόμοι. Ενας σπάνια έξυπνος πολιτικός, που πήγε κόντρα σε όλους και σε όλα, πρωταγωνιστώντας πρακτικά στο τέλος της εξάπλωσης του χιτλερικού ναζισμού.

Τούτο ως «κάλυψη» στον ρηξικέλευθο χαρακτήρα του, καθώς ήταν μέγας πότης και καπνιστής, διαρκώς αγενής και άλλαζε αποφάσεις από τη μια στιγμή στην άλλη. Κι όμως, η ιστορία  και η ζωή του έδωσαν δεύτερη ευκαιρία: στον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο ήταν ο εγκληματίας της Καλλίπολης, στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο ήταν το σημείο αναφοράς της συμμαχικής νίκης.

Για τον ρόλο Ουίνστον Τσόρτσιλ, δεν θα μπορούσα να φανταστώ καλύτερο από τον Γκάρι Ολντμαν, η αναγνώριση της αξίας του οποίου για να φτάσει σε αυτή την υπέρτατη στιγμή… ξόδεψε 30 χρόνια σύστασης, καθιέρωσης, ωρίμανσης, μελέτης και τελικής απογείωσης. Είναι πολύ μεγάλη η ερμηνεία, αν και η ταινία δεν είναι και τόσο… τοπ.

Για τους μη γνώστες, ο Ολντμαν άρχισε να γίνεται γνωστός από τον «Δράκουλα» του Φράνσις Φορντ Κόπολα και το «JFK» όπου υποδύθηκε τον Λι Χάρβεϊ Οσβαλντ, σε ρόλους που έδειξαν την ταυτότητα του ως ερμηνευτή. Με την ταινία «Ο κλήρος έπεσε στον Σμάιλι», όπου ερμήνευσε έναν κατάσκοπο, έδειξε ότι έχει και δυνατότητες… καρατερίστα, ότι δεν είναι μόνο για τον «Γκάρυ Ολντμαν» φτιαγμένος. Και στο «Darkest Hour» («Η πιο σκοτεινή ώρα») ως Τσόρτσιλ, έρχεται να δρέψει τους καρπούς της καριέρας του.

Σαν να βγήκαν από το «Μαντάμ Τισό»

Γιατί ο Ολντμαν ως Τσόρτσιλ; Διότι ήταν ο μόνος που μπορούσε να μιλά και να καπνίζει το πούρο ταυτόχρονα, ο πόνος που μπορούσε να αλλάξει τόνο σε μια σκηνή, αλλά και ο μόνος που ήταν ικανός να μιλήσει με εκείνη την περίεργη άρθρωση του Βρετανού πολιτικού! Το στόμα του Ολντμαν, η εκφορά του λόγου του, τα χείλη κι η γλώσσα που σαν να αφυδατώνονται, τα μάτια του που τους δίνει ο ίδιος μιας μορφής συγκίνηση ώστε να μοιάζουν υγροποιημένα από το ποτό, κι όλα αυτά με ένα αβίαστο τρόπο: απλά, μια μεγάλη ερμηνεία.

Τελειώνει η ταινία και νομίζεις ότι ο Τσόρτσιλ υποδύθηκε τον Ολντμαν – και όχι το αντίστροφο. Το κερασάκι στην τούρτα ήταν το καταπληκτικό μακιγιάζ, όχι μόνο το δικό του αλλά όλων: Νέβιν Τσάμπερλεϊν και Κλέμεν Ατλι είναι σαν να βγήκαν από το «Μαντάμ Τισό»…

Δημοσιεύτηκε στο «Scripta Manent» της «Sportday» στις 25 Ιανουαρίου 2018

Σχόλια

Most read

Το καλύτερο link για live stream

Η πρώτη φορά (και τελευταία) φορά του Ανδρέα σε γήπεδο…

Σεβίλλη – Μπέτις. Εξουσία στην Ανδαλουσία με το «Derbi Sevillano»